söndag 28 februari 2010

Måla köket!

Nu har vi börjat måla köket! Äntligen liksom! Fast när jag skriver vi så är det inte hela sanningen.. Jag gör liksom inte så mycket i köket förutom att jag går in dit ibland och inspekterar, kliar mig i huvudet och hmm:ar. Sen går jag ut igen! Bra, va? Det blir nog bäst så. Jossan och VD:n håller dock på för fullt och har knappt tid för kaffepauser. Ibland blir det kaffepaus enligt kommunens tidplan och då har Jossan inte ens druckit upp hälften i kaffekoppen innan VD:n säger att det inte går att sitta och slöa hela dagen. Haha!

Men själv jobbar jag ju på mitt eget sätt - i soffan. Men jag pluggar faktiskt lite också.. Letar upp lite vi kan skriva om på B-uppsatsen och så läser jag lite i min matematikbok som jag har tenta på i veckan. Blä! Men vi får väl se hur det går... ;)

Nu ska jag, som självutnämnd målarassisten, se till att det blir lite mat på detta bygget. Hungrig som tusan.. och ikväll ska vi bjuda hela familjen Svensson på lasange. Det är vid spisen jag hör hemma - tydligen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar