måndag 9 januari 2012

Nu rullar miljonerna in!

Min farfar var gift med R. Vet inte hur länge, men ja...en jäkla tid iaf. Hursom helst så dog min farfar för några somrar sen och hans R somnade in i höstas. Hon var typ 90 bast, så det var väl kanske på tiden. Jag menar, hon var lite borta efter att farfar dog. Nåväl... De två var vad vi kallar speciella människor..... När vi skulle dit och äta middag när vi var små fick vi alltid mat av mamma och pappa innan vi åkte dit. Maten var liksom inte alltid ätbar. Det har inte heller varit en särskilt kärleksfull relation utan mer "tvång". Man ville gärna slippa att åka dit. De var inga man direkt ringde för att berätta något kul... När jag typ var 18 år så fick ett par gångstavar i julklapp. Jag tränade redan 6 gånger i veckan, typ... Men jaaaa... En annan vanlig julklapp vi barnbarn fick var marsipan. Men vi blev ganska duktiga på att fejka glädjen för julklapparna. Det är inte så att de var särskilt fattiga, nej de hade rätt fett med cash på bankkontot. Men ja, man ska vara glad för det lilla liksom. Well, nu ringde pappa nyss och ville ha min adress. Öhm? För advokaten behöver den eftersom jag omnämns i testamentet. Grejen är den att man inte riktigt vet vad man kan få.... En sjal från Lützen eller en ovikt femtiolapp? Ingen aning.... Får se när det trillar in ett brev från advokaten då. - Sweets, love and tacos! <3

Location:Kvarnbacksvägen,Bromma,Sverige

1 kommentar:

  1. Haha, ja nu kan vi ju ta den där resan vi pratade om ;)
    /Linda

    SvaraRadera