fredag 27 januari 2012

Mot Skåne!

Jag har varit skitdålig på att blogga senaste veckan, men det har sina orsaker. Jag har haft galet mycket att göra på jobbet och dessutom haft en hund att ta hand om. I veckan fick man dessutom lön och jag fick verkligen en extra månadspeng på kontot tack vare arvet från Farfars brutta.. så i onsdags var det direkt in på Macoteket för inköp av ny dator. Glad tjej - hej! :D 

Jag skulle ju börja med nytt blogg-projekt i veckan. Det får bli nästa vecka. Det kommer bli awesome! Typ... Kanske lite roligare än "Dagens outfit" i alla fall. 

Alltså, det finns dagar som gör ont. Vilket jävla helvete jag fick idag. Men jag gillar ju smärta... Ehhh... Är ju skillnad på smärta och smärta. Ont av träningsvärk - skönt. Ont när man slagit tån i tröskeln - oskönt. Den sistnämnda smärtan fick jag uppleva idag när jag tyckte att det fanns för lite spänning i vardagen... så jag har ramlat i en stentrappa. Om det gjorde ont? Alltså, jag låg kvar i trappan några sekunder för att känna efter om jag levde... när jag konstaterat att jag fortfarande tänkte så utgick jag ifrån att det inte var idag som jag skulle dö. Sen konstaterade jag att jag hade ont som in i helvete. 

Efter att ha bitit ihop och kommit igen så kunde jag ställa mig upp och fastställa att inget är brutet. Det är annars en bra sak. Gör man illa sig under arbetstid och typ bryter benet så får man gå hemma med full betalning. Sånt jag funderat över ibland när jag börjar avsky mitt jobb... nåja. Jag och rastlöshet är inte goda vänner, så jag är glad om jag har nåt att göra på dagarna faktiskt. 

Okej, när jag samlat ihop allt jag tappat... (jamen, grattis liksom...) så var det bara att fortsätta arbeta. Det var dock slut på springandet efter det... herregud, gör ju ont så fort jag rör mig! Gaaah! 

När jag kom in i omklädningsrummet så skulle jag kolla om jag hade fått nåt blåmärke. Försökte se, men det enda jag såg var mitt stora feta arsle. Jag ställde mig på stolen och kollade i spegeln. Och märkte att jag inte var så jävla fet egentligen som jag först trodde... det var bara det att jag har typ fått en sjukt jävla svullen lårsida. Ser ut som om jag gömt en fotboll under huden. hahahaha! Satan! 

Lårkaka?
Men jaja, nu är jag påväg till K-town för att träffa Lolita, gå på 25-årsfest och ha det allmänt gött i några dagar.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar